maandag 8 oktober 2007

Herfst Activiteit

Ik heb met de kinderen een leuke herfts activiteit gedaan.
Ik ben met 4 kinderen van 1 tot 2 jaar, gaan kleuren.
Zelf heb ik een grote paddestoel getekend maar een een blaadje en
2 eikeltjes, dit heb ik op verschillende gekleurde papiers getekend.

Ik heb de kinderen aan tafel gezet, maar voordat we gingen
kleuren, heb ik gevraagt of ze wisten welk plaatje het was, daarna
ben ik een liedje met ze gaan zingen:

Op een grote paddestoel, rood met witte stippen.
Zat kabouter spillenbeen, heen en weer te wippen.
Krak zei toen de paddestoel, met een diepe zucht.
Allebij de beentjes, hoepla in de lucht.

Toen heb ik de kinderen het blaadje met de paddestoel erop
geven zodat ze die konden kleuren, daarna hebben ze het blaadje
gekleurt en de eikeltjes.
Onder het tekenen vroeg ik met welke kleuren ze aan het
kleuren waren, en ze ik welke kleur ze pakte, de meeste kleuren
kende de kinderen al wel en zeiden ze ook na.
Toen de kinderen klaar waren zijn ze weer gaan spelen, en heb ik
de plaatjes uitgeknipt, en vast gemaakt met een dun draadje, toen
ze allemaal klaar waren heb ik ze voor het raam gehangen.
Het zit er heel leuk uit!!

1 opmerking:

Antoinette Engbers zei

Is dat niet te moeilijk (kleuren) voor zulke jonge kinderen?